Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till Waxholmsbolagets kundtjänst, terminaler, godsbokning och huvudkontoret hos trafikförvaltningen i Stockholms läns landsting.

Kundtjänst

Har du frågor om trafiken, prisuppgifter, synpunkter, med mera är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på 08-600 10 00. När du får frågan av telesvaret vad ditt ärende gäller, säg Waxholmsbolaget så kopplas du till rätt handläggare. Vi har öppet varje dag dygnet runt.

Du kan också mejla på kundtjanst.waxholmsbolaget@sl.se

Underlag för ersättningsanspråk skickar du in till oss på följande adress:
Waxholmsbolagets kundtjänst, Releasy, Teknikringen 6, 583 30  Linköping.

Våra bemannade terminaler

Waxholmsbolaget har tre bemannade avgångsterminaler med väntsal. Här kan du få information om trafiken och hjälp att planera din resa. Terminalerna finns på Strömkajen i Stockholm, på hotellkajen i Vaxholm samt vid Stavsnäs vinterhamn. 

Hittegods

Har du tappat bort något på någon av Waxholmsbolagets båtar kan du besöka eller ringa terminalen på Strömkajen 08-686 24 65.

Du bokar gods hos Medicarrier SLL Transport på 08-123 128 00. Det är även hit du vänder dig med klagomål och ersättningsanspråk för gods.

Huvudkontoret SLL trafikförvaltningen

Besöksadress: Lindhagensgatan 100, T-bana Stadshagen eller Thorildsplan
Postadress: Waxholms Ångfartygs AB, Box 7422, 103 91 Stockholm
Växel: 08-686 16 00
E-post: waxholmsbolaget@sll.se  E-post till medarbetare enligt fornamn.efternamn@sll.se
Organisationsnummer: 556087-9859